Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dynamický přístup k pedagogicko-psychologické diagnostice a intervenci v mateřské škole
Krejčová, Kristýna ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Dynamické hodnocení představuje alternativní diagnostický přístup, zaměřený na identifikaci učebního potenciálu testované osoby, k níž směřuje skrze orientaci na proces výkonu. Usiluje o smysluplné propojení s intervencí, jež bezprostředně využívá diagnostická zjištění k podpoře rozvoje schopností daného jedince. Tato práce shrnuje základní informace o uvedeném diagnostickém směru - jeho vlastnosti, vymezení oproti tradičním způsobům testování a historický vývoj. Výzkumně ověřuje možnosti jeho stávajícího využití zejména v oblasti předškolní diagnostiky a vzdělávání a navrhuje některé optimalizační kroky, směřující k vytvoření metodiky, která by sloužila jako efektivní prostředek prevence výchovných a vzdělávacích obtíží v prvních letech školní docházky.
Dynamická diagnostika v praxi školního psychologa
Mrázková, Marína ; Lucká, Barbora (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Tato bakalářská práce představuje dynamickou diagnostiku jako přístup, který může být součástí práce školních psychologů a pokouší se zjistit, nakolik je tato metoda aplikována v praxi českých školních psychologů. Data byla shromážděna a analyzována pomocí metody kvalitativního výzkumu z polostrukturovaných rozhovorů ze sedmi školními psychology. Z výzkumu vyplynulo, že školní psychologové ve své práci využívají v různé míře principy dynamické diagnostiky, ale ve většině případů ji nevyužívají systematicky. Tento závěr je ve shodě s výzkumem, který byl realizovaný v rámci projektu RAMPS-VIP III. V závěru práce autorka nabízí hypotézu, že by bylo přínosné, kdyby byli školní psychologové s touto metodou podrobněji seznamováni již během studia, zejména ti, kteří potenciálně míří do školství či poradenství. KLÍČOVÁ SLOVA Dynamická diagnostika, školní psychologie, vzdělávací obtíže, zkušenost zprostředkovaného učení
Možnosti využití testu zrakového vnímání v rámci dynamické diagnostiky
Studená, Gabriela ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Předmětem diplomové práce "Možnosti využití testu zrakového vnímání v rámci dynamické diagnostiky" je zjistit, jak lze s dětmi předškolního věku pracovat dynamicky orientova- ným přístupem u Testu zrakového vnímání. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabýváme vysvětlením východisek dynamické diagnostiky, vývojem zrakového vnímání u dětí a možnostmi jeho diagnostiky v období předškolního věku. V empirické části práce jsou formou kazuistik prezentovány jednotlivé případy dětí, s nimiž bylo výzkumné šetření realizováno. V závěru práce jsou shrnuta doporučení pro intervenční fázi dynamické diagnostiky při použití Testu zrakového vnímání. Sběr dat pro- bíhal metodou zúčastněného pozorování, rozhovorem s dítětem, analýzou produktů a stan- dardizovaným testem.
Využití zprostředkovaného učení ve školní výuce
Rázgová, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Předkládaná disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na využití teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve školní výuce pro kognitivní rozvoj žáků. První kapitola se věnuje přiblížení přístupu ke vzdělávání zaměřeného na proces učení a jeho srovnání s tradičním přístupem zacíleným na obsah učení. Následné části práce se postupně zabývají vybranými teoriemi Reuvena Feuersteina, které jsou důležité pro představení kontextu vzniku jeho další teorie, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. Tato teorie je hlavním tématem teoretické části práce. Kromě její definice a parametrů jsou prezentována konkrétní doporučení pro učitele, jak jejím prostřednictvím mohou u žáků rozvíjet kognitivní schopnosti přímo ve školní výuce. Následně je pozornost věnována také Feuersteinovu celosvětově známému intervenčnímu programu Instrumentální obohacení, který je ve školním prostředí využíván také v České republice. Podstatnou součástí této kapitoly je představení několika výzkumných studií, které se zaměřují na ověření přínosu Feuersteinových přístupů pro kognitivní rozvoj dětí a dospívajících. Závěrem teoretické části práce jsou charakterizovány základní principy dynamické diagnostiky, která je použita v empirické části práce. Výzkumný projekt využil kvantitativní metodologii a byl...
Možnosti dynamické diagnostiky u dětí v mateřských školách-Škála využití kognitivních funkcí (ACFS)
Drápalová, Alena ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
V této práci ověřujme praktický přínos metody Škála využití kognitivních funkcí (ACFS) pro určení potenciálního kognitivního rozvoje předškolních dětí. V teoretické části se věnujeme specifikům předškolního období a vymezení pojmu dynamické diagnostiky typické svým formátem pretest-intervence-posttest. Blíže se seznamujeme s metodou ACFS a vlivem dospělého na proces zkušenosti zprostředkovaného učení, který je zásadní součástí intervenční fáze dynamické diagnostiky. V empirické části blíže popisujeme intervenční fázi využití dynamické diagnostiky a výzkumně prověřujeme možnosti metody ACFS diagnostikovat potenciál rozvoje kognitivních funkcí u předškoláků. Ze získaných výsledků vyplývá, že metoda ACFS dobře identifikuje potenciál rozvoje kognitivních funkcí testovaných dětí a poskytuje konkrétní efektivní návod pro další práci s dětmi. Klíčová slova: Předškolní období, dynamická diagnostika, zkušenost zprostředkovaného učení, metoda ACFS, kognitivní rozvoj dětí
Dynamický přístup k pedagogicko-psychologické diagnostice a intervenci v mateřské škole
Krejčová, Kristýna ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Dynamické hodnocení představuje alternativní diagnostický přístup, zaměřený na identifikaci učebního potenciálu testované osoby, k níž směřuje skrze orientaci na proces výkonu. Usiluje o smysluplné propojení s intervencí, jež bezprostředně využívá diagnostická zjištění k podpoře rozvoje schopností daného jedince. Tato práce shrnuje základní informace o uvedeném diagnostickém směru - jeho vlastnosti, vymezení oproti tradičním způsobům testování a historický vývoj. Výzkumně ověřuje možnosti jeho stávajícího využití zejména v oblasti předškolní diagnostiky a vzdělávání a navrhuje některé optimalizační kroky, směřující k vytvoření metodiky, která by sloužila jako efektivní prostředek prevence výchovných a vzdělávacích obtíží v prvních letech školní docházky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.